FOTO: PU Krapinsko-zagorska
U srijedu, 26. listopada 2011. godine u vremenu od 5.30 sati do 12 sati policijski službenici Postaje prometne policije Krapina proveli su preventivno-represivnu akciju u prometu usmjerenu na pojačani nadzor kretanja pješaka i nadzor poštivanja obveza vozača prema pješacima, te nadzor prometa vozača bicikala, mopeda i motocikla.
Nadzor je obavljan na ugroženim prometnicama po događanju prometnih nesreća navedenih kategorija sudionika u prometu, odnosno, na području gradova Zaboka i Krapine, te mjesta Bedekovčina, Krapinske Toplice, Veliko Trgovišće, Đurmanec i Radoboj.
Tijekom akcije policijski službenici utvrdili su ukupno 36 prekršaja. Prema pješacima su zbog nepropisnog prelaska kolnika (ne korištenje obilježenih pješačkih prijelaza i prelaska obilježenog pješačkog prijelaza dok je na semaforu upaljeno crveno svjetlo) i nepropisnog kretanja kolnikom poduzeli 19 mjera, zatim 12 mjera prema vozačima bicikala zbog nekorištenja reflektirajućeg prsluka za vrijeme upravljanja biciklom u prometu, te 5 mjera prema vozačima zbog nepropuštanja pješaka prilikom prelaska preko obilježenog pješačkog prijelaza.
Pješacima i biciklistima je zbog utvrđenih prekršaja izdana 31 mjera pisanog upozorenja, dok je vozačima zbog nepropuštanja pješaka izdano 1 pisano upozorenje, 3 obavezna prekršajna naloga i naplaćena 1 novčana kazna.
Nadalje, u sklopu akcije policijski službenici Postaje prometne policije Krapina zajedno s policijskom službenicom za prevenciju Policijske uprave krapinsko- zagorske pješacima dijelili su promotivne letke "Pješaci, oprez u prometu", a biciklistima "reflektirajuće prsluke".
U cilju smanjenja prometnih nesreća, a posebno onih sa najtežim posljedicama, donosimo nekoliko podataka:
- vozač po noći, odnosno, po mraku opazi tamno obučenog pješaka na oko 26 m, svjetlo obučenog pješaka na oko 38 m, a pješaka s reflektirajućim prslukom na oko 135 m. Zato je važno na neosvijetljenim dionicama cesta, kao i na cesti izvan naselja biti označen reflektirajućom materijom.
- vozač koji vozilom upravlja brzinom od 72 km/h, prijeđe put od 20 m u sekundi, pridodajmo tome potrebno reakcijsko vrijeme vozača i odaziv mehanizma za kočenje, pa se zaključuje, a i praksa tako pokazuje, da na neosvijetljenom kolniku vozač naleti na pješaka prije nego počne kočiti ili izvoditi manevar izbjegavanja.
Naime, zaustavni put vozila na suhoj podlozi, uz sve ostale pozitivne parametre, pri brzini od 50 km/h iznosi oko 25 m, a pri brzini od 70 km/h oko 42 m.