FOTO: PU Krapinsko-zagorska
Jučer, 3. listopada od 12 sati do 18 sati policijski službenici Postaje prometne policije Krapina proveli su preventivno – represivnu akciju u prometu usmjerenu na pojačani nadzor kretanja pješaka i nadzor poštivanja obveza vozača prema pješacima.
Nadzor je obavljan na ugroženim prometnicama po događanju prometnih nesreća navedenih kategorija sudionika u prometu, odnosno, na području gradova Zaboka i Krapine, te u mjestima Bedekovčina, Krapinske Toplice, Veliko Trgovišće, Đurmanec i Radoboj.
Tijekom akcije policijski službenici utvrdili su ukupno 30 prekršaja. Prema pješacima su zbog nepropisnog prelaska kolnika (ne korištenje obilježenih pješačkih prijelaza i prelaska preko obilježenog pješačkog prijelaza dok je na semaforu upaljeno crveno svjetlo) i nepropisnog kretanja kolnikom poduzeli 10 mjera, dok je prema vozačima zbog nepropuštanja pješaka prilikom prelaska preko obilježenog pješačkog prijelaza poduzeto 7 mjera. Od ostalih 13 prekršaja izdvajamo 5 prekoračenja brzine u naselju i 3 prekoračenja brzine izvan naselja.
Pješacima i vozačima osobnih automobila je zbog utvrđenih 17 prekršaja u akciji izdano je 14 mjera pisanog upozorenja i 1 obavezni prekršajni nalog, te naplaćene 2 novčane kazne. Zbog ostalih prekršaja vozačima je izdano 1 pisano upozorenje, 5 obaveznih prekršajnih naloga, te naplaćeno 7 novčanih kazni.
Također je u mjestu Bedekovčina, na državnoj cesti D24 zaustavljen pješak koji se kretao sredinom kolnika, iako je uz isti izgrađen nogostup, a tom je prilikom kod istog izmjerena koncentracija od 3,59 promila alkohola u organizmu.
U cilju smanjenja prometnih nesreća, a posebno onih sa najtežim posljedicama, donosimo nekoliko podataka:
- vozač po noći, odnosno, po mraku opazi tamno obučenog pješaka na oko 26 m, svjetlo obučenog pješaka na oko 38 m, a pješaka s reflektirajućim prslukom na oko 135 m. Zato je važno na neosvijetljenim dionicama cesta, kao i na cesti izvan naselja biti označen reflektirajućom materijom.
- vozač koji vozilom upravlja brzinom od 72 km/h, prijeđe put od 20 m u sekundi, pridodajmo tome potrebno reakcijsko vrijeme vozača i odaziv mehanizma za kočenje, pa se zaključuje, a i praksa tako pokazuje, da na neosvijetljenom kolniku vozač naleti na pješaka prije nego počne kočiti ili izvoditi manevar izbjegavanja.
Naime, zaustavni put vozila na suhoj podlozi, uz sve ostale pozitivne parametre, pri brzini od 50 km/h iznosi oko 25 m, a pri brzini od 70 km/h oko 42 m.