Stanje sigurnosti u cestovnom prometu u I. polugodištu 2014. godine

Stanje sigurnosti u cestovnom prometu u I. polugodištu 2014. godine, na području koje operativno pokriva PU krapinsko-zagorska, a u odnosu na prethodnu godinu, bilo je veoma zadovoljavajuće.

FOTO: Ilustracija

Stanje sigurnosti u cestovnom prometu u I. polugodištu 2014. godine, na području koje operativno pokriva PU krapinsko-zagorska, a u odnosu na prethodnu godinu, bilo je veoma zadovoljavajuće. Prilog tome govorečinjenice prikazane u  niže navedenoj tabeli:

 

 Tabela1.: Prikaz prometnih nesreća i posljedica u I. polugodištu 2013. i 2014. godine 

PROMETNE NESREĆE I POSLJEDICE

2013.

2014.

%

 

s poginulim osobama

11

2

-81,8

s ozlijeđenim osobama

122

93

-23,8

s materijalnom štetom

235

229

-2,6

UKUPNO

368

324

-12,0

 

SSO

12

2

-83,3

TTO

32

31

-3,1

LTO

141

93

-34,0

UKUPNO

185

126

-31,9

 Kazalo: SSO - smrtno stradale osobe   TTO - teške tjelesne ozljede   LTO - lake tjelesne ozljede

Iz prikazane tabele razvidni su pozitivni i zadovoljavajući pokazatelji iz svih parametra bitnih za praćenje stanja sigurnosti u cestovnom prometu:

  • smanjenje ukupnog broja prometnih nesreća
  • manje prometnih nesreća sa smrtno stradalim osobama
  • manje prometnih nesreća sa ozlijeđenim osobama
  • manje prometnih nesreća sa materijalnom štetom
  • manje ukupno nastradalih osoba
  • manje smrtno stradalih osoba
  • manje teško ozlijeđenih osoba
  • manje lako ozlijeđenih osoba

Promatrajući statističke pokazatelje za razdoblje I. polugodišta od 2000. do 2014. godine, možemo zaključiti da je I. polugodište 2014. godine, najbolje I. polugodište u zadnjih 15 godina, po pitanju stanja sigurnosti u cestovnom prometu. Prilog tome govori činjenica da su svi parametri sigurnosti u 2014. godini, u padu u odnosu na zadnjih 15 godina. U niže navedenoj tabeli prikazani su pokazatelji za najbitnije parametre u cestovnom prometu, a odnose se na posljedice u prometnim nesrećama.

 Tabela 2.: Pregled posljedica u prometnim nesrećama u I. polugodištima od 2000. - 2014. godine 

GODINA

SSO

TTO

LTO

GODINA

SSO

TTO

LTO

2000.

10

55

174

2008.

7

54

243

2001.

11

61

237

2009.

8

63

208

2002.

8

40

289

2010.

4

47

184

2003.

8

59

353

2011.

4

46

161

2004.

10

66

366

2012.

6

34

172

2005.

7

46

256

2013.

12

32

141

2006.

3

72

307

2014.

2

31

93

2007.

11

75

242

 

 

 

 

 Kazalo: SSO - smrtno stradale osobe   TTO - teške tjelesne ozljede   LTO - lake tjelesne ozljede

 Slijedom iznijetog možemo zaključiti da je stanje sigurnosti u cestovnom prometu na području Policijske uprave krapinsko-zagorske trenutno veoma povoljno.

Činjenica je da je policija pojačala nadzor vozila i vozača u prometu na cesti, ali isto tako je zamijećeno da vozači znatno više poštuju prometne propise, a naročito propise vezane za brzinu koja je najčešći uzrok prometnih nesreća, o čijoj veličini ovisi žestina sudara, a posljedično i visina materijalne štete i težina ozljeda. Isto je vidljivo iz podatka da je udio brzine kao uzrok prometne nesreće u 2013. godini bio je 31 %, a u 2014. godini 21 %.

Isto tako, zamijećeno je da vozači učestalije koriste sigurnosne pojaseve, dječja sjedala, te kacige za vrijeme dok upravljaju motociklima i mopedima. U tom, djelu možemo naglasiti da je postotak vozača i suputnika koji su vezani, kao i onih koji koriste zaštitnu kacigu za vrijeme vožnje motociklom i mopedom,sada daleko veći nego što je bio prije desetak godina.

Dakle, zahvaljujući očitom odgovornijem ponašanju vozača i ostalih sudionika u prometu na cesti, dat je najveći doprinos u smanjivanju rizika nastanka prometne nesreće kao i ozljeđivanja, te težini ozljeda pri sudaru. Takvom odgovornijem ponašanju doprinijela je promjena svijesti vozača, čemu je nadamo se doprinijelo i niz preventivnih aktivnosti policije i medija, kojima se ukazivalo na posljedice u prometu na cestama zbog neodgovornog ponašanja sudionika u prometu na cesti, uz davanje savjeta za sigurno sudjelovanje u prometu.

Iako u sustavu sigurnosti prometa ima mnogo čimbenika, na temelju dosadašnjih analiza, utvrđeno je da je upravo čovjek ključna osoba u izbjegavanju nesreće, a stupanj cestovno - prometne sigurnosti pokazatelj je prometne kulture, stoga zahvaljujemo vozačima i svim ostalim sudionicima u prometu na cesti, na njihovom odgovornom ponašanju, sa nadom da će se i nadalje tako ponašati.

Na kraju još jednom apeliramo na vozače da u svim prilikama poštuju zakon i propise o sigurnosti prometa na cestama jer zakon i propisi služe da nas sve zaštite. Posebice se isto odnosi na poštivanje ograničenja brzine (automobil je napravljen od metala, ali pješaci i djeca nisu), da ne voze pod utjecajem alkohola ili opojnih droga, da koriste sigurnosne pojaseve, da vozači mopeda i motocikala u vožnji koriste homologiranu zaštitnu kacigu, da se vozači bicikala i pješaci pridržavaju prometnih propisa prilikom sudjelovanja u prometu,da budu pažljivi da ne upotrebljavaju mobilni telefon za pozive i poruke i da poštuju ostale vozače.

Nadamo se na razumijevanju vozača, jer samo zajedničkim naporima možemo zadržati takovo povoljno stanje sigurnosti u cestovnom prometu i u narednom periodu. 



Stranica