FOTO: Ilustracija
Stanje sigurnosti u cestovnom prometu u I. polugodištu 2014. godine, na području koje operativno pokriva PU krapinsko-zagorska, a u odnosu na prethodnu godinu, bilo je veoma zadovoljavajuće. Prilog tome govorečinjenice prikazane u niže navedenoj tabeli:
Tabela1.: Prikaz prometnih nesreća i posljedica u I. polugodištu 2013. i 2014. godine
PROMETNE NESREĆE I POSLJEDICE |
2013. |
2014. |
% |
|
|
s poginulim osobama |
11 |
2 |
-81,8 |
s ozlijeđenim osobama |
122 |
93 |
-23,8 |
|
s materijalnom štetom |
235 |
229 |
-2,6 |
|
UKUPNO |
368 |
324 |
-12,0 |
|
|
SSO |
12 |
2 |
-83,3 |
TTO |
32 |
31 |
-3,1 |
|
LTO |
141 |
93 |
-34,0 |
|
UKUPNO |
185 |
126 |
-31,9 |
Kazalo: SSO - smrtno stradale osobe TTO - teške tjelesne ozljede LTO - lake tjelesne ozljede
Iz prikazane tabele razvidni su pozitivni i zadovoljavajući pokazatelji iz svih parametra bitnih za praćenje stanja sigurnosti u cestovnom prometu:
Promatrajući statističke pokazatelje za razdoblje I. polugodišta od 2000. do 2014. godine, možemo zaključiti da je I. polugodište 2014. godine, najbolje I. polugodište u zadnjih 15 godina, po pitanju stanja sigurnosti u cestovnom prometu. Prilog tome govori činjenica da su svi parametri sigurnosti u 2014. godini, u padu u odnosu na zadnjih 15 godina. U niže navedenoj tabeli prikazani su pokazatelji za najbitnije parametre u cestovnom prometu, a odnose se na posljedice u prometnim nesrećama.
Tabela 2.: Pregled posljedica u prometnim nesrećama u I. polugodištima od 2000. - 2014. godine
GODINA |
SSO |
TTO |
LTO |
GODINA |
SSO |
TTO |
LTO |
2000. |
10 |
55 |
174 |
2008. |
7 |
54 |
243 |
2001. |
11 |
61 |
237 |
2009. |
8 |
63 |
208 |
2002. |
8 |
40 |
289 |
2010. |
4 |
47 |
184 |
2003. |
8 |
59 |
353 |
2011. |
4 |
46 |
161 |
2004. |
10 |
66 |
366 |
2012. |
6 |
34 |
172 |
2005. |
7 |
46 |
256 |
2013. |
12 |
32 |
141 |
2006. |
3 |
72 |
307 |
2014. |
2 |
31 |
93 |
2007. |
11 |
75 |
242 |
|
|
|
|
Kazalo: SSO - smrtno stradale osobe TTO - teške tjelesne ozljede LTO - lake tjelesne ozljede
Slijedom iznijetog možemo zaključiti da je stanje sigurnosti u cestovnom prometu na području Policijske uprave krapinsko-zagorske trenutno veoma povoljno.
Činjenica je da je policija pojačala nadzor vozila i vozača u prometu na cesti, ali isto tako je zamijećeno da vozači znatno više poštuju prometne propise, a naročito propise vezane za brzinu koja je najčešći uzrok prometnih nesreća, o čijoj veličini ovisi žestina sudara, a posljedično i visina materijalne štete i težina ozljeda. Isto je vidljivo iz podatka da je udio brzine kao uzrok prometne nesreće u 2013. godini bio je 31 %, a u 2014. godini 21 %.
Isto tako, zamijećeno je da vozači učestalije koriste sigurnosne pojaseve, dječja sjedala, te kacige za vrijeme dok upravljaju motociklima i mopedima. U tom, djelu možemo naglasiti da je postotak vozača i suputnika koji su vezani, kao i onih koji koriste zaštitnu kacigu za vrijeme vožnje motociklom i mopedom,sada daleko veći nego što je bio prije desetak godina.
Dakle, zahvaljujući očitom odgovornijem ponašanju vozača i ostalih sudionika u prometu na cesti, dat je najveći doprinos u smanjivanju rizika nastanka prometne nesreće kao i ozljeđivanja, te težini ozljeda pri sudaru. Takvom odgovornijem ponašanju doprinijela je promjena svijesti vozača, čemu je nadamo se doprinijelo i niz preventivnih aktivnosti policije i medija, kojima se ukazivalo na posljedice u prometu na cestama zbog neodgovornog ponašanja sudionika u prometu na cesti, uz davanje savjeta za sigurno sudjelovanje u prometu.
Iako u sustavu sigurnosti prometa ima mnogo čimbenika, na temelju dosadašnjih analiza, utvrđeno je da je upravo čovjek ključna osoba u izbjegavanju nesreće, a stupanj cestovno - prometne sigurnosti pokazatelj je prometne kulture, stoga zahvaljujemo vozačima i svim ostalim sudionicima u prometu na cesti, na njihovom odgovornom ponašanju, sa nadom da će se i nadalje tako ponašati.
Na kraju još jednom apeliramo na vozače da u svim prilikama poštuju zakon i propise o sigurnosti prometa na cestama jer zakon i propisi služe da nas sve zaštite. Posebice se isto odnosi na poštivanje ograničenja brzine (automobil je napravljen od metala, ali pješaci i djeca nisu), da ne voze pod utjecajem alkohola ili opojnih droga, da koriste sigurnosne pojaseve, da vozači mopeda i motocikala u vožnji koriste homologiranu zaštitnu kacigu, da se vozači bicikala i pješaci pridržavaju prometnih propisa prilikom sudjelovanja u prometu,da budu pažljivi da ne upotrebljavaju mobilni telefon za pozive i poruke i da poštuju ostale vozače.
Nadamo se na razumijevanju vozača, jer samo zajedničkim naporima možemo zadržati takovo povoljno stanje sigurnosti u cestovnom prometu i u narednom periodu.