Prometne nesreće sa najtežim posljedicama

U razdoblju od 1. siječnja do 28. listopada 2016. godine na prometnicama Policijske uprave krapinsko-zagorske evidentirane su 572 prometne nesreće, što je povećanje za 8,5 posto u odnosu na isto razdoblje 2015. godine.

FOTO: Ilustracija

U razdoblju od 1. siječnja do 28. listopada 2016. godine na prometnicama Policijske uprave krapinsko-zagorske evidentirane su 572 prometne nesreće, što je povećanje za 8,5 posto u odnosu na isto razdoblje  2015. godine.

Tijekom navedenog razdoblja evidentirano je pet prometnih nesreća sa poginulim osobama, 192 prometne nesreća s ozlijeđenim osobama i 375 prometnih nesreća s materijalnom štetom. U usporedbi s istim razdobljem prošle godine broj prometnih nesreća s poginulim osobama smanjen je za 28,6 posto, broj nesreća s ozlijeđenim osobama smanjen je za jedan posto dok je broj prometnih nesreća s materijalnom štetom u porastu za 15 posto.

U prometnim nesrećama smrtno je stradalo šest osoba što je za 25 posto manje nego u istom razdoblju prethodne godine. Teško je ozlijeđeno 56 osoba što je za 9,8 posto više nego u istom razdoblju 2015. godine , dok su lakše ozlijeđene 234 osobe ili 4,1 posto manje nego u prethodnoj godini.

U 2016. godini smrtno su stradali: jedan vozač osobnog vozila,  jedan vozač mopeda, jedan vozač motocikla, jedan vozač bicikla, jedan putnik i jedna pješakinja. Uzroci koji su prethodili nastanku prometnih nesreća bili su u tri prometne nesreće neprilagođena brzina kretanja vozila uvjetima i stanju na kolniku, jedna prometna nesreća oduzimanja prednosti prolaza i u jednoj prometnoj nesreći nepropisna strana kretanja vozila.

Zadnja prometna nesreća sa smrtno stradalom osobom dogodila se jučer 27. listopada oko 6 sati u mjestu Lučelnica Tomaševečka, grad Klanjec, uslijed neprilagođene brzine kretanja vozila. Od zadobivenih ozljeda 66-godišnja pješakinja na mjestu događaja preminula. Očevid prometne nesreće obavilo je Općinsko državno odvjetništvo u Zagrebu.

Unatoč pozitivnim pokazateljima, svjedoci smo  nastanka prometnih nesreća sa najtežim posljedicama. Posebice su ugroženi pješaci i vozači bicikala poradi čega postoji potreba za pojačanim postupanjem policije u cilju njihove zaštite te apeliramo na sve sudionike u cestovnom prometu da se pridržavaju svih prometnih propisa.

Savjeti vozačima motornih vozila:

- u naselju voziti propisanim brzinama, a pješačkim prijelazima približavati se sa osobitim oprezom i smanjenom brzinom,

- na pješačkim prijelazima dužni su propustiti pješake koji prelaze ceste,

- u zonama gdje se kreću djeca ( škole, vrtići, igrališta) biti uvijek na oprezu i biti spremni stati,

- u područjima smirenog prometa dječja igra je svugdje dopuštena pa je stoga potrebno brzinu kretanja prilagoditi brzini hoda pješaka,

- noću i u uvjetima smanjene vidljivosti potrebno je prilagoditi brzinu vožnje i očekivati neosvijetljene pješake na kolniku,

- pod utjecajem alkohola, opojnih droga i lijekova koji umanjuju psihofizičke sposobnosti vozača ne upravljati motornim vozilima.

Savjeti pješacima i biciklistima

a) pješacima:

- kretati se nogostupom ili drugom površinom koja je za to određena,

- kolnik koristiti samo u iznimnim slučajevima te ako ga koriste da hodaju što bliže rubu kolnika,

- izvan naselja kretati se uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja,

- noću i u uvjetima smanjene vidljivosti, treba nositi svjetliju odjeću ili odjeću koja na sebi ima reflektirajuće tvari,

- kolnik, biciklističku stazu ili traku uvijek prelaziti pažljivo i najkraćim putem uz obveznu provjeru nailaze li vozila s lijeve ili desne strane,

- posebno bit oprezan kod ulaska ili izlaska iz vozila javnog prijevoza putnika, ne trčati preko kolnika, ne istrčavati naglo iza ili ispred autobusa.

b) biciklistima:

- vozači bicikla dužni su kretati se biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom, a ako ne postoje, što bliže desnom rubu kolnika,

- ako se kreću u skupini, ne smiju voziti jedan pored drugoga, nego jedan iza drugoga,

- vozač bicikla mora upravljati vozilom na način kojim se ne umanjuje stabilnost vozila i ne ometaju drugi sudionici u prometu, a osobito ne smije skidati istodobno obje ruke s upravljača, pridržavati se za drugo vozilo, prevoziti, vući ili gurati predmete koji ga mogu ometati u upravljanju vozilom ili ugrožavati druge sudionike u prometu,

- vozač bicikla koji se kreće kolnikom na javnoj cesti dužan je noću i danju u slučaju smanjene vidljivosti biti označen reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom, a za vozače bicikla mlađe od 16 godina obavezno je nošenje zaštitne kacige.

 

U narednom razdoblju, policijski službenici pojačano će poduzimati preventivno-represivne aktivnosti u cilju suzbijanja nastanaka najtežih prekršaja i kaznenih djela u cestovnom prometu.



Stranica