Stanje sigurnosti u cestovnom prometu tijekom siječnja 2017.

Na području Policijske uprave krapinsko-zagorske tijekom mjeseca siječnja 2017. godine evidentirane su 53 prometne nesreće, a u siječnju prošle godine 44 prometne nesreće. Od toga 38 prometnih

FOTO: Ilustracija

Na području Policijske uprave krapinsko-zagorske tijekom mjeseca siječnja 2017. godine evidentirane su 53 prometne nesreće, a u siječnju prošle godine 44 prometne nesreće. Od toga 38 prometnih nesreća bilo je s materijalnom štetom te 15 prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama. U prometnim nesrećama sa ozlijeđenim osobama, ozlijeđene su ukupno 22 osobe (14 vozača, 7 putnika i 1 pješak), od čega su tri osobe zadobile teške tjelesne ozljede, a 19 osoba je zadobilo lake tjelesne ozljede.

Najčešći uzrok stradavanja u cestovnom prometu i dalje je brzina (neprilagođena ili nepropisna, 19 PN), koja se pojavljuje u 35,8 % svih prometnih nesreća. Uz brzinu često se kao sekundarni uzročnik nastanka prometnih nesreća pojavljuje alkoholiziranost vozača. Naime, tijekom mjeseca siječnja 2017. godine, 11 vozača-počinitelja prometnih nesreća bilo je pod utjecajem alkohola.

Od vrsti prometnih nesreća najviše je evidentirano sudara vozila iz suprotnih smjerova (17 PN) ili 32% svih prometnih nesreća.

Što se tiče vremenskog nastanka prometnih nesreća (dani), najviše prometnih nesreća dogodilo se tijekom utorka, četvrtka i nedjelje, dok analizirajući vremensko razdoblje unutar dana, najviše prometnih nesreća se dogodilo od 8 do 12 sati  i 12 do 16 sati.

Tijekom mjeseca siječnja 2017. godine mladi vozači (starosti od 15 do 24 godine) počinili su sedam prometnih nesreća što je povećanje za 75% u odnosu na siječanj 2016. godine kada su počinili četiri prometne nesreće. Od sedam počinjenih prometnih nesreća, mladi vozači bili su pod utjecajem alkohola u tri prometne nesreće.

Što se tiče prostornog nastanka prometnih nesreća (ceste), najviše prometnih nesreća dogodilo se na državnoj cesti D307(Mokrice - Marija Bistrica) ukupno pet prometnih nesreća, zatim četiri prometne nesreće na DC24 (Zabok - Pece), a od mjesta prednjači po broju prometnih nesreća grad Krapina sa sedam prometnih nesreća.

Zahvaljujući odgovornijem ponašanju vozača i ostalih sudionika u prometu na cesti, dat je doprinos u smanjivanju prometnih nesreća sa najtežim posljedicama (nije bilo smrtno stradalih, smanjen je broj teško ozlijeđenih), te se može konstatirati da je stanje sigurnosti cestovnog prometa na području Policijske uprave krapinsko-zagorske u mjesecu siječnju zadovoljavajuće.

 

Vozačima savjetujemo da:

- u naselju voze propisanim brzinama, a da se pješačkim prijelazima približavaju sa osobitim oprezom i smanjenom brzinom,

- na pješačkim prijelazima propuštaju pješake koji prelaze cestu,

- u blizini mjesta gdje se kreću djeca ( škole, vrtići, igrališta) biti uvijek na oprezu i biti spremni stati,

- noću i u uvjetima smanjene vidljivosti prilagode brzinu vožnje te da mogu očekivati neosvijetljene pješake na kolniku.

 

- ne upravljaju vozilima pod utjecajem alkohola, opojnih droga i lijekova koji umanjuju psihofizičke sposobnosti vozača.

 Pješacima savjetujemo:

- kad idu pješice, da hodaju nogostupom ili drugom površinom koja je za to određena,

- kolnik koriste samo u iznimnim slučajevima , a ako ga koriste da hodaju što bliže rubu kolnika,

- ako se kreću kolnikom na javnoj cesti izvan naselja, da hodaju uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja,

- noću, u uvjetima smanjene vidljivosti, da nose svjetliju odjeću ili odjeću koja na sebi ima reflektirajuće tvari,

- kolnik, biciklističku stazu ili traku uvijek da prelaze pažljivo i najkraćim putem uz obveznu provjeru nailaze li vozila s lijeve ili desne strane,

- posebno da  paze kada ulaze ili izlaze iz vozila javnog prijevoza putnika da to čine oprezno, da ne trče preko kolnika, ne istrčavaju naglo iza ili ispred autobusa.

 

 Biciklistima savjetujemo:

- da se kreću biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom, a ako one ne postoje, tada što bliže desnom rubu kolnika,

- ako se kreću u skupini, ne smiju voziti jedan pored drugoga, nego jedan iza drugoga,

- vozač bicikla mora upravljati vozilom na način kojim se ne umanjuje stabilnost vozila i ne ometaju drugi sudionici u prometu, a osobito ne smije skidati istodobno obje ruke s upravljača, pridržavati se za drugo vozilo, prevoziti, vući ili gurati predmete koji ga mogu ometati u upravljanju vozilom ili ugrožavati druge sudionike u prometu,

- vozač bicikla koji se kreće kolnikom na javnoj cesti dužan je noću i danju u slučaju smanjene vidljivosti biti označen reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom, zaštitnu kacigu, za vrijeme vožnje na cesti, na glavi moraju nositi vozači bicikla mlađi od 16 godina.



Stranica