Upozoravamo vozače da brzinu kretanja vozila prilagode vremenskim prilikama i uvjetima na cesti
FOTO: Ilustracija
Za vikend se očekuje promjenljivo oblačno vrijeme uz povremene oborine. Temperatura zraka bit će u porastu.
U takvim okolnostima, kolnik može biti vlažan i sklizak, zbog čega je i prianjanje pneumatika na podlogu znatno otežano, produžava se zaustavni put prilikom kočenja, odnosno na takvom kolniku vrlo lako može doći od gubitka kontrole nad vozilom i slijetanja vozila s kolnika ili prelaska na dio kolnika za suprotni smjer i sudara s nadolazećim vozilima.
Također, potrebno je voditi računa i o velikim temperaturnim razlikama između dnevnih i noćnih temperatura kada je kolnik hladniji, odnosno temperaturnim razlikama u različitim regijama kroz koje vozači prolaze.
Zbog ovakvih uvjeta, posebno upozoravamo vozače da brzinu kretanja vozila prilagode vremenskim prilikama i uvjetima na cesti.
Podsjećamo, kako je na velikom broju, autocesta i državnih cesta koje se uglavnom nalaze u kontinentalnom i gorskom dijelu Republike Hrvatske, obavezno korištenje zimske opreme na vozilima u razdoblju od 15. studenog 2020. do 15. travnja 2021. godine, a sukladno Odluci o obaveznoj uporabi zimske opreme na zimskim dionicama javnih cesta u Republici Hrvatskoj (NN 121/20). Obaveza uporabe zimske opreme odnosi se na sve vrste motornih vozila bez obzira na vremenske uvjete i stanje kolnika, izuzev vozila oružanih snaga Republike Hrvatske.
Na ostalim cestama, obaveza korištenja zimske opreme je kada na prometnicama nastupe zimski uvjeti, točnije kada je kolnik prekriven snijegom ili kada je na kolniku poledica.
Više o zimskim uvjetima na cestama i obavezama vozača, možete doznati
OVDJE.
Prometne nesreće
U proteklih tjedan dana dogodilo se šest prometnih nesreća s poginulim osobama. U tim nesrećama poginula su tri vozača osobnih automobila te troje pješaka.
Tijekom 2020. godine, u prometnim nesrećama smrtno je stradalo 237 osoba, što je 60 osoba ili 20,2% manje u odnosu na godinu prije (tijekom 2019. godine u prometnim nesrećama poginulo je 297 osoba).
Osim toga, evidentirano je i smanjenje drugih pokazatelja:ukupnog broja prometnih nesreća za 17,0% (2020. – 26.052; 2019. – 31.396),
teško tjelesno ozlijeđenih osoba za 10,2% (2020. – 2.268; 2019. – 2.525)
lakše ozlijeđenih osoba za 26,0% (2020. – 7.695; 2019. – 10.402), u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Jedan od vodećih razloga smrtnog stradavanja u prometnim nesrećama su upravljanje vozilom nepropisnom, znatno većom brzinom od dopuštene, kao i kretanje brzinom neprimjerenom uvjetima na kolniku (kiša, mokar kolnik, zavoj, smanjena vidljivost, noć, magla), dok se prema vrstama nesreća radilo o slijetanju s kolnika i prelasku na suprotnu stranu kolnika te sudarima s vozilima koja su dolazila iz tog smjera.
Zabrinjava i podatak o nekorištenju sigurnosnog pojasa kod osoba koje su preminule od posljedica prometne nesreće. Naime, od 126 osoba koje su poginule u osobnim automobilima tijekom 2020. godine, njih 60 ili 47,6%, odnosno skoro polovica nije koristila sigurnosni pojas.
Kako su jedan dio nesreća sa smrtnim stradavanjem, skrivile mlade osobe poseban apel upućujemo roditeljima takvih osoba, odnosno da im se ne omogućava dostupnost upravljanja vozilom dok takva mlada osoba nije položila vozački ispit.
Također, da im ne omogućavaju upravljanje vozilom ukoliko imaju saznanja da je mlada osoba konzumirala alkoholna pića. Naposljetku, da prije povjeravanja vlastitog vozila na upravljanje mladoj osobi, temeljem životnog i prometnog iskustva istoj ukažu na sigurno, ali i odgovorno sudjelovanje u prometu.
Vidljivost pješaka i biciklista
U ovo doba godine, noćni uvjeti vožnje započinju ranije i traju duže u jutarnjim satima. Istovremeno, u tim ranim večernjim i jutarnjim satima na cestama je još uvijek dosta pješaka i biciklista. Jedan dio njih ne poštuje zakonske propise, zbog čega su teško vidljivi vozačima drugih vozila, koji pritom nalijeću na njih što ponekad završava i sa smrtnim stradavanjem.
Podsjećamo na odredbe Zakona o sigurnosti prometa na cestama, kojima je propisano da:pješak, koji se kreće kolnikom, dužan je noću, a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, biti označen nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
vozač bicikla koji se kreće kolnikom na cesti dužan je noću i danju u slučaju smanjene vidljivosti biti označen reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom ili drugom reflektirajućom oznakom,
za nepoštivanje navedenih odredbi propisana je kazna u iznosu od 300,00 kuna.
Bicikliste dodatno upozoravamo kako je citiranim Zakonom propisano da od prvog sumraka do potpunog svanuća (noću), a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, na biciklu mora biti upaljeno najmanje jedno svjetlo bijele boje na prednjoj strani i jedno crveno svjetlo na stražnjoj strani bicikla. U protivnom, vozač bicikla će se kaznit novčanom kaznom u iznosu od 500,00 kuna.
Vozače upozoravamo da:u prvom redu prilikom vožnje budu maksimalno koncentrirani na promet koji ih okružuje;
ne koriste mobitel tijekom vožnje (zakonski je propisano da se ne smije koristiti bez uređaja koji omogućava njegovo korištenje bez upotrebe ruku);
voze na dovoljnom razmaku u odnosu na vozilo koje se kreće ispred njih;
poštuju dopuštena ograničenja brzine, odnosno prilagode brzinu stanju kolnika i osobinama ceste (noć, magla, kiša, snijeg, poledica, zavoj, uspon, pad kolnika i dr.);
ne ulaze u opasna pretjecanja na kratkim dijelovima cesta i na mjestima gdje preglednost nije dovoljna, odnosno na mjestima gdje je to zabranjeno.
Vozačima traktora, ali i drugih radnih strojeva poručujemo da ne izlaze na kolnik sa tehnički neispravnim i neosvijetljenim vozilima.
Osobe u automobilima obavezno moraju koristiti sigurnosni pojas, a na mopedima i motociklima zaštitnu kacigu.
Ostale korisne savjete sudionicima u prometu pročitajte
OVDJE.
Prevelikim pouzdavanjem u svoje vozačke sposobnosti i mogućnosti svog vozila, tragedija se može desiti u trenu i obilježiti vas ili nekog drugog za cijeli život.
Vožnja pod utjecajem alkohola
Jedan dio građana i dalje konzumira alkoholna pića, nakon čega nažalost sjedaju za upravljač vozila, ovom prilikom ih upozoravamo da to ne čine, jer u današnje vrijeme, kada postoje razne alternative poput javnog prijevoza ili taksi službe, niti jedan razlog za vožnju pod utjecajem alkohola ne može biti opravdan.
Policija će prema takvim vozačima, koji imaju nedopuštenu koncentraciju alkohola, imati nultu toleranciju na razloge vožnje pod utjecajem alkohola.
"Nadzor vozača pod utjecajem alkohola i/ili droga"
Kako smo već ranije najavili, policija će i ovog vikenda, ali i kontinuirano do kraja godine nastaviti s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja, posebice tzv. „četiri glavne ubojice u prometu“ (alkohol, brzina, sigurnosni pojas i mobitel), kao i prekršaje vozača mopeda i motocikala te prema ponavljačima teških prometnih prekršaja - recidivistima.
U poduzimanje aktivnosti bit će uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa: uređaji za utvrđivanje stupnja alkoholiziranosti, uređaji za nadzor brzine, testeri za droge, uređaji za automatsko očitavanje registarskih pločica i dr.
Ne zaboravite:
Vožnjom pod utjecajem alkohola ne dovodite u opasnost samo sebe, već i ostale sudionike u prometu, zbog čega za upravljanje vozilom pod utjecajem alkohola niti jedan razlog ne može biti opravdan.
Stranica