Upozoravamo građane da ne nasjedaju na ovakve ili slične prijevare i novčane transakcije kako ne bi sami postali žrtve
Foto: Ilustracija
Jučer, 22. siječnja, prijavio je 27-godišnji hrvatski državljanin kako mu je s bankovnog računa skinut novac.
27-godišnjak je na Internet oglasniku objavio oglas o prodaji mobilnog uređaja i putem internetske aplikacije dogovorio prodaju uređaja s nepoznatom osobom.
Nakon toga ta osoba s kojom je ostvario dogovor, nepoznata osoba poslala mu je internetsku poveznicu u koju je nakon otvaranja upisao svoje osobne podatke te mu je nakon upisa podataka u poveznicu, s računa u nekoliko navrata skinut novčani iznos od nekoliko stotina eura.
27-godišnjak je oštećen za materijalnu štetu od 1800 eura.
„Web heroj“, pod sloganom „Ulovimo lika s weba koji tvoje eure vreba“, kampanja se provodi kako bi se što većem broju građana približila važnost znanja o pojavnim oblicima kibernetičkog kriminala, opasnostima te mjerama prevencije i zaštite.
Kako se pripremiti i zaštiti od prijevara koje vrebaju u virtualnom svijetu?
Kako bi lakše prepoznali prijevare i da ne postanete iduća žrtva, bitno je prepoznati glavne indikatore prijevare:
- slanje poveznice(linka) koji naizgled vodi na stranice trgovačkih društava koje se bave poštanskim i dostavnim uslugama s objašnjenjem kako se treba registrirati i unijeti osobne podatke,
- lažni/kopirani izgled WEB stranice trgovačkih društava, lako prepoznatljiv po brojnim pravopisnim i gramatičkim greškama hrvatskog jezika, u kombinaciji sa stranim jezicima, (najčešće se koriste Internet prevoditelji),
- jedan od indikatora je i zahtjev za unosom podataka sa debitne/kreditne kartice (broj kartice te posebice tzv. sigurnosni CVC/CVV troznamenkasti broj sa poleđine kartice ),
- zahtjev za pristup Internet bankarstvu (unos broja tokena, OTP iz tokena i APPLI2/MAC iz tokena),
- također jedan od indikatora koji se pojavljuje u posljednje vrijeme se odnosi na poruke/ponude za kupovinu putem WEB stranice oglasno-prodajnih portala, koje potencijalni prodavatelj zaprima na svoj mobilni telefon ( kroz aplikacije za komunikaciju) pri čemu su zabilježene poruke sa pozivnih brojeva drugih zemalja ali i brojevi hrvatskih mreža.
Ako ste ipak bili žrtva ovakvog pokušaja prijevare te poslali preslike vaših kartica ili upisali podatke kartice na lažnoj stranici, obavezno o tome obavijestite nadležnu banku koja vam je izdala karticu, kako bi njezino daljnje korištenje bilo onemogućeno od strane prevaranta.
U svakom slučaju, budite oprezni, a ukoliko ste ipak postali žrtvom prijevare o tome odmah obavijestite policiju.
Na CERT-ovim internetskim stranicama
www.cert.hr i društvenim mrežama svakodnevno se objavljuju materijali edukativnog sadržaja, objavljuju slike, infografike i videomaterijali s popratnim tekstom kao savjeti za zaštitu od napada i prijevara.
Informacije o različitim oblicima internetskih prijevara te savjete kako se zaštiti, možete pronaći na internetskim stranicama
Ravnateljstva policije https://policija.gov.hr i na
YouTube kanalu MUP-a.
Stranica