Oprez prilikom kupovine na internetu

Ne šaljite broj kartice, PIN ili druge podatke o kartici prilikom prodaje/kupovine

Foto: Ilustracija
 
U petak, 5. srpnja 2024. godine, 31-godišnji hrvatski državljanin prijavio je kako je prije nekoliko dana preko interneta pronašao oglas o prodaji kosilice, stupio u kontakt s prodavateljem i nakon toga prodavatelju dostavio osobne podatke i podatke o bankarskom računu. Nakon što je potvrdio uplatu za nekoliko stotina eura prodavatelju, primijetio je kako mu je s bankarskog računa skinut novčani iznos od nekoliko tisuća eura.

Osoba s kojom je komunicirao ne javlja se više, nije mu dostavljena kosilica, niti mu je vraćen novac.   

31-godišnjak je oštećen za materijalnu štetu od nekoliko tisuća eura.

Više o vrstama kibernetičkih prijevara, kako ih prepoznati te se uspješno zaštititi i unaprijediti svoju računalnu sigurnost, saznajte na stranici Web heroj.
 
  • Provjerite na servis CERT iffy radi li se o legitimnoj internetskoj trgovini.
CERT iffy stranica koja korisnicima, prije ili prilikom online kupovine, omogućuje provjeru ima li internetska trgovina obilježja lažnog weba.    



Kako se pripremiti i zaštiti od prijevara koje vrebaju u virtualnom svijetu?
Kako bi lakše prepoznali prijevare i da ne postanete iduća žrtva, bitno je prepoznati glavne indikatore prijevare:
  • slanje poveznice(linka) koji naizgled vodi na stranice trgovačkih društava koje se bave poštanskim i dostavnim uslugama s objašnjenjem kako se treba registrirati i unijeti osobne podatke,
  • lažni/kopirani izgled WEB stranice trgovačkih društava, lako prepoznatljiv po brojnim pravopisnim i gramatičkim greškama hrvatskog jezika, u kombinaciji sa stranim jezicima, (najčešće se koriste Internet prevoditelji),
  • jedan od indikatora je i zahtjev za unosom podataka sa debitne/kreditne kartice (broj kartice te posebice tzv. sigurnosni CVC/CVV troznamenkasti broj sa poleđine kartice ),
  • zahtjev za pristup Internet bankarstvu (unos broja tokena, OTP iz tokena i APPLI2/MAC iz tokena),
  • također jedan od indikatora koji se pojavljuje u posljednje vrijeme se odnosi na poruke/ponude za kupovinu putem WEB stranice oglasno-prodajnih portala, koje potencijalni prodavatelj zaprima na svoj mobilni telefon ( kroz aplikacije za komunikaciju) pri čemu su zabilježene poruke sa pozivnih brojeva drugih zemalja ali i brojevi hrvatskih mreža. 


Stranica