Upozoravamo građane da ne nasjedaju na ovakve ili slične prijevare i novčane transakcije kako ne bi sami postali žrtve
FOTO: ilustracija
Jučer, 6. kolovoza 2024. godine, prijavila je 76-godišnja hrvatska državljanka kako je tijekom travnja 2024. godine, na društvenoj mreži vidjela objavu sa savjetom ulaganja u kupnju dionica trgovačkog društva te je putem poveznice pratila upute o uplati i uplatila iznos od nekoliko stotina eura. Nakon toga, tijekom lipnja 2024. godine, u nekoliko navrata nazvala ju je nepoznata ženska osoba s više telefonskih brojeva koja je od nje, na prijevaran način, dobila mogućnost nadzora njezinog mobitela instaliranjem aplikacije, kao i podatke o bankovnom računu i karticama, te sigurnosne kodove, a nakon čega je s njezinog bankovnog računa nepoznata osoba izvršila nekoliko transakcija u ukupnom iznosu od nekoliko tisuća eura. Nadalje, 76-godišnjakinju je nazvala i nepoznata muška osoba, koja joj se predstavila kao djelatnik policije i od nje zatražio da mu pročita sigurnosni kod bankovnog računa, kako bi joj bio vraćen novac koji joj je prethodno skinut s računa, nakon čega joj je s njenog bankovnog računa bilo isplaćeno još nekoliko tisuća eura. U utorak, 5. kolovoza 2024. godine, ponovno ju je nazvala nepoznata muška osoba i predstavila je kao djelatnik policije i od nje tražila i nagovarala je, da svoju oročenu štednju prebaci na tekući račun kako bi joj mogli vratiti sve novce, odnosno više tisuća eura, koje je do tada uplatila te je tada 76-godišnjakinja shvatila kako se radi o prijevari.
Također je jučer, 6. kolovoza 2024. godine, prijavila 21-godišnja hrvatska državljanka, kako je u ponedjeljak 5. kolovoza 2024. godine, na mobilnu aplikaciju dobila poruku navodno korisničke službe, odnosno nekog tko se predstavljao kao djelatnik navedene službe, kako mora slijediti link i verificirati svoj profil pomoću kartice tekućeg računa, na kojem se tražio broj bankovne kartice i njen sigurnosni kod, nakon čega je s računa 21-godišnjakinje skinuto nekoliko tisuća eura.
Kako se pripremiti i zaštiti od prijevara koje vrebaju u virtualnom svijetu?
Kako bi lakše prepoznali prijevare i da ne postanete iduća žrtva, bitno je prepoznati glavne indikatore prijevare:
- slanje poveznice (linka) koji naizgled vodi na stranice trgovačkih društava koje se bave poštanskim i dostavnim uslugama s objašnjenjem kako se treba registrirati i unijeti osobne podatke,
- lažni/kopirani izgled WEB stranice trgovačkih društava, lako prepoznatljiv po brojnim pravopisnim i gramatičkim greškama hrvatskog jezika, u kombinaciji sa stranim jezicima, (najčešće se koriste Internet prevoditelji),
- jedan od indikatora je i zahtjev za unosom podataka sa debitne/kreditne kartice (broj kartice te posebice tzv. sigurnosni CVC/CVV troznamenkasti broj sa poleđine kartice),
- zahtjev za pristup Internet bankarstvu (unos broja tokena, OTP iz tokena i APPLI2/MAC iz tokena),
- također jedan od indikatora koji se pojavljuje u posljednje vrijeme se odnosi na poruke/ponude za kupovinu putem WEB stranice oglasno-prodajnih portala, koje potencijalni prodavatelj zaprima na svoj mobilni telefon (kroz aplikacije za komunikaciju) pri čemu su zabilježene poruke sa pozivnih brojeva drugih zemalja ali i brojevi hrvatskih mreža.
Provjerite na servis
CERT iffy radi li se o legitimnoj internetskoj trgovini. CERT iffy stranica koja korisnicima, prije ili prilikom online kupovine, omogućuje provjeru ima li internetska trgovina obilježja lažnog weba.
Stranica