- Objavljeno: 14.06.2010.
U svibnju smanjenje ozlijeđenih osoba za 35,6 posto
Policijski službenici su u svibnju obavili očevid kod 88 prometnih nesreća što je u odnosu na isti mjesec prošle godine smanjenje za 20,0 posto. Prometnih nesreća s poginulom osobom nije bilo, a u 28 nesreća s ozlijeđenim osobama 8 osoba je teže, a 39 osoba je lakše ozlijeđeno, dok je u 60 prometnih nesreća nastala samo materijalna šteta.
FOTO: Ilustracija
Policijski službenici su u svibnju obavili očevid kod 88 prometnih nesreća što je u odnosu na isti mjesec prošle godine smanjenje za 20,0 posto. Prometnih nesreća s poginulom osobom nije bilo, a u 28 nesreća s ozlijeđenim osobama 8 osoba je teže, a 39 osoba je lakše ozlijeđeno, dok je u 60 prometnih nesreća nastala samo materijalna šteta.
U odnosu na isti mjesec prošle godine broj prometnih nesreća s poginulim osobama manji je za tri prometne nesreće, nesreće s ozlijeđenim osobama u padu su za 45,1 posto, dok je broj nesreća u kojima je nastala materijalna šteta u porastu za 7,1 posto.
Prema posljedicama sudionika u prometnim nesrećama broj poginulih osoba manji je za tri osobe, teže ozlijeđenih osoba manje je za 57,9 posto, a lakše ozlijeđenih osoba manje je za 23,5 posto. Ukupno je u prometnim nesrećama nastradalo 47 osoba što je u odnosu na svibanj 2009. godine smanjenje za 35,6 posto. Najviše nastradalih osoba životne je dobi 30 do 50 godina u kojoj dobnoj skupini je nastradalo 15 sudionika od kojih su 2 osobe teško, a 13 osoba je lakše ozlijeđeno. Prema starosti sudionika koji su sudjelovali u prometnim nesrećama također ih je životne dobi od 30 do 50 godina (72 sudionika).
Brzina je i dalje najčešći uzrok prometnih nesreća. 24 nesreće ili 27,3 posto ukupnog broja nesreća izazvano je zbog neprilagođene/neprimjerene brzine uvjetima na cesti i u prometu. Prema vrstama prometnih nesreća najviše je bilo slijetanja vozila s ceste i međusobnih sudara vozila iz suprotnih smjerova sa po - 20 slučaja. Kritični dan prema broju obavljenih očevida prometnih nesreća je nedjelja s 18 obavljenih očevida, a najsigurniji su ponedjeljak, srijeda i četvrtak sa po devet obavljenih očevida. Kritično vrijeme u toku dana je razdoblje između od 19 do 20 sati s 8 obavljenih očevida, a najsigurnije razdoblje je od 0 do 1 sat sa niti jednim obavljenim očevidom.
U prometnim nesrećama sudjelovalo je 208 sudionika od kojih su 28 sudionika ili 13,5 posto bilo pod utjecajem alkohola, dok su lani u 110 prometnih nesreća sudjelovala 243 sudionika od kojih je 41 ili 16,9 posto bilo pod utjecajem alkohola. U svibnju ove godine došlo je do smanjenja broja sudionika prometnih nesreća za 35 osoba ili 14,4 posto i do smanjenja udjela alkoholiziranih sudionika u ukupnom broju sudionika prometnih nesreća za 3,4 posto.
Policijski službenici su tijekom redovitih zadaća i provođenja akcija u prometu u svibnju evidentirali 919 prekršaja iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama. Najviše utvrđenih prekršaja odnosi se na brzinu - 316 prekršaja što iznosi 34,4 posto ukupnog broja utvrđenih prekršaja. Zatim slijede prekršaji upravljanje vozilom pod utjecajem alkohola (59) prekršaja i upravljanja neregistriranim vozilom (58) prekršaja. Utvrđeno je i po 17 prekršaja upravljanja tehnički neispravnim vozilom i upravljanja vozilom prije stjecanja prava na upravljanje, 12 prekršaja nekorištenje zaštitne kacige, te po 8 prekršaja oduzimanje prednosti prolaska, upravljanje vozilom dok je vozačka dozvola oduzeta i odbijanje testiranja.
Policijski službenici su tijekom redovitih zadaća i provođenja akcija u prometu u svibnju evidentirali 919 prekršaja iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama. Najviše utvrđenih prekršaja odnosi se na brzinu - 316 prekršaja što iznosi 34,4 posto ukupnog broja utvrđenih prekršaja. Zatim slijede prekršaji upravljanje vozilom pod utjecajem alkohola (59) prekršaja i upravljanja neregistriranim vozilom (58) prekršaja. Utvrđeno je i po 17 prekršaja upravljanja tehnički neispravnim vozilom i upravljanja vozilom prije stjecanja prava na upravljanje, 12 prekršaja nekorištenje zaštitne kacige, te po 8 prekršaja oduzimanje prednosti prolaska, upravljanje vozilom dok je vozačka dozvola oduzeta i odbijanje testiranja.