- Objavljeno: 11.03.2013.
Konferencija za medije: Pilot projekt novog ustroja i organizacije rada u policijskim postajama III. kategorije
FOTO: PU Krapinsko-zagorska
Ravnateljstvo policije zajedno sa nadležnim policijskim uprava od 11. ožujka 2013. godine započinje provedbu "Pilot projekta novog ustroja i organizacije rada u policijskim postajama III kategorije" i to u: Policijskoj postaji Čazma, Policijskoj postaji Novi Marof, Policijskoj postaji Sveti Ivan Zelina i Policijskoj postaji Zabok.
Na predstavljanju projekta, danas u 10 sati u Policijskoj upravi krapinsko-zagorskoj, održana je konferencija za medije kojoj su prisustvovali zamjenik načelnika Uprave policije gos. Josip Bukvić, načelnik PU Krapinsko-zagorske gos. Jakob Bukvić, zamjenik načelnika PU gos. Željko Sugnetić i pomoćnik načelnika PP Zabok gos. Mario Hrastinski. Tom prilikom istaknuto je slijedeće:
Svrha provođenja projekta?
Sa postojećim brojem zaposlenika u policijskoj postaji, po novom ustroju i organizaciji rada provjeriti funkcioniranje policijske postaje u izravnom obavljanju policijskih i drugih poslova.
Ciljevi koji se žele postići pilot projektima?
- ustroj i organizaciju policijskih postaja potrebno je organizirat na način da će odgovarati sigurnosnoj problematici i stanju na terenu i time odustati od dosadašnjeg preslikavanja modela i ustroja policijskih postaja „od vrha prema nižim razinama“
- promijeniti negativan omjer rukovoditelja u odnosu na izvršitelje policijskih poslova u policijskim postajama
- povećati operativnu pokrivenost područja policijske postaje
- omogućiti veću fleksibilnost u organizaciji policijskih poslova prema zahtjevima konkretne sredine
- smanjiti administrativno opterećenje, a povećati operativno angažiranje policijskih službenika
- rad policijskih postaja učiniti efikasnijima i isplativijima uz smanjenje troškova koji nastaju funkcioniranjem policijske postaje
Razlozi zbog kojih se prilazi provedbi pilot projekta?
- velik broj rukovoditelja u odnosu na broj neposrednih izvršitelja policijskih poslova na terenu
- prevelik broj radnih aktivnosti obavlja se unutar prostorija policijskih postaja
- neravnomjeran raspored službenik kroz smjene (uglavnom rad u jutro)
- velik broj administrativnih poslova u odnosu na operativne koji se trebaju provoditi na terenu
- uglavnom se radi po nalozima, a premalo je samoinicijative
Što se očekuje od provedbe pilot projekta?
- policijske postaje ustrojiti prema potrebama konkretnih područja
- rukovoditelji lideri, a ne administratori
- veća vidljivost i prisutnost policije na terenu
- fleksibilnost u organizaciji obavljanja policijskih poslova
- smanjenje administrativnog opterećenja, a povećanje operativnog angažiranja policijskih službenika na terenu
- puna iskoristivost radnog vremena
- efikasnost i isplativost u obavljanju poslova
Novine u organizaciji rada policijske postaje za provođenje projekta?
- organizacija službe u smjenskom sustavu rada na način da teren bude stalno pokriven non-stop (24 sata na dan)
- službu na terenu obnašaju policijski službenici u okviru grupa za operativne poslove, poslove organizira i nadzire voditelj grupe
- policijska postaja je otvorena za rad s strankama samo u jutarnjoj smjeni (07,00-15,00 sati)
- na terenu se stalno nalazi najmanje jedna auto ophodnja i nekoliko policijskih službenika u drugačijim ulogama
- jedan rukovoditelj i njegov zamjenik
- rukovodeća radna mjesta čiji su se poslovi pretežito obavljali u zgradi policijske postaje proformulirani su u radna mjesta za obavljanje policijskih poslova na terenu
- radna mjesta „tzv. specijaliziranih policijskih službenika“ preformulirana su u radna mjesta „tzv. općih policijskih službenika“
- smanjen je broj „tzv. administrativnih radnih mjesta“
Na koji će način građani moći kontaktirati s policijskom postajom u vrijeme kada bude zatvorena za rad sa strankama?
Građani putem fiksnog ili mobilnog telefona poziva dosadašnje brojeve telefona od policijske postaje koji poziv se automatski preusmjerava na Operativno komunikacijski centar policije u Policijskoj upravi čiji operater daje potrebne informacije, a po potrebi za postupanjem odmah direktno poziv preusmjerava na voditelja operativne grupe koji je na terenu i odmah pristupa organizaciji i provedbi zadaće koja je potrebna. Na isti način građanin može pozivati i Centar 112, čiji poziv se također preusmjerava na OKCP u PU.
Što ostaje isto za građane?
- policijska postaja je otvorena za rad sa strankama u jutarnjoj smjeni
- upravni poslovi se obavljaju kao i do sada
- policijska usluga na terenu (po pozivu građana) pruža se brže i efikasnije
- hitne i neodgodive policijske usluge građanin dobiva u bilo koje vrijeme preko voditelja grupe za operativne poslove u policijskoj postaji (njihovo radno vrijeme je non-stop)
Upoznavanje građana s provođenjem pilot projekta?
Sa provođenjem pilot projekta upoznati su čelnici tijela jedinica lokalne samouprave na čijem području djeluje policijska postaja. Prije početka primjene pilot projekta provedena je anketa o stavovima građana po pitanju stanja sigurnosti, postupanju policije i suradnji policije i lokalne zajednice. Na početku provedbe projekta organizirat će se konferencija za medije. Medijsko praćenje projekta odvijat će se tijekom trajanja projekta. Na završetku projekta će se organizirati otvorena tribina, a stavovi građana i ostalih subjekata biti će odlučujući za nastavak provedbe projekta.
Očekivana korist od pilot projekta?
- veća učinkovitost u području suzbijanja kriminaliteta
- smanjenje broja rukovoditelja u odnosu na broj izvršitelja
- veći udio rada na terenu (vidljivost policije)
- ravnomjeran raspored službenika kroz smjene
- praktična mogućnost provedbe uslužnog modula rada policije
- odobravanje javnosti
- zadovoljstvo policijskih službenika svojom ulogom i doprinosom
- manji materijalni troškovi poslovanja
Vrijeme trajanja projekta?
- tri mjeseca