Neovlašteno skinut novac s bankovnog računa

Slika /Novi direktorij/Nove slike-MUP/ipad-tablet-technology-touch.jpg

Jedan od indikatora da se radi o prijevari je i zahtjev za unosom podataka sa debitne/kreditne kartice (broj kartice te posebice tzv. sigurnosni CVC/CVV troznamenkasti broj sa poleđine kartice)

Foto: ilustracija

Policijska uprava krapinsko-zagorska je jučer,  5. prosinca zaprimila prijavu 33-godišnjeg hrvatskog državljanina kojem je s bankovnog računa skinut novac.

33-godišnjak je na Internet oglasniku pronašao oglas o prodaji mobilnog uređaja i putem internetske aplikacije dogovorio kupnju uređaja s nepoznatom osobom.
Nakon toga ta osoba s kojom je ostvario dogovor, nepoznata osoba poslala mu je internetsku poveznicu u koju je nakon otvaranja upisao svoje osobne podatke, broj bankovne kartice i CVC broj.

Poslje upisa podataka u poveznicu, s računa 33-godišnjaka u nekoliko navrata skinut je novčani iznos od nekoliko stotina eura.

Kako se pripremiti i zaštiti od prijevara koje vrebaju u virtualnom svijetu?
Kako bi lakše prepoznali prijevare i da ne postanete iduća žrtva, bitno je prepoznati glavne indikatore prijevare:
  • slanje poveznice(linka) koji naizgled vodi na stranice trgovačkih društava koje se bave poštanskim i dostavnim uslugama s objašnjenjem kako se treba registrirati i unijeti osobne podatke,
  • lažni/kopirani izgled WEB stranice trgovačkih društava, lako prepoznatljiv po brojnim pravopisnim i gramatičkim greškama hrvatskog jezika, u kombinaciji sa stranim jezicima, (najčešće se koriste Internet prevoditelji),
  • jedan od indikatora je i zahtjev za unosom podataka sa debitne/kreditne kartice (broj kartice te posebice tzv. sigurnosni CVC/CVV troznamenkasti broj sa poleđine kartice ),
  • zahtjev za pristup Internet bankarstvu (unos broja tokena, OTP iz tokena i APPLI2/MAC iz tokena),
  • također jedan od indikatora koji se pojavljuje u posljednje vrijeme se odnosi na poruke/ponude za kupovinu putem WEB stranice oglasno-prodajnih portala, koje potencijalni prodavatelj zaprima na svoj mobilni telefon ( kroz aplikacije za komunikaciju) pri čemu su zabilježene poruke sa pozivnih brojeva drugih zemalja ali i brojevi hrvatskih mreža. 

Ako ste ipak bili žrtva ovakvog pokušaja prijevare te poslali preslike vaših kartica ili upisali podatke kartice na lažnoj stranici, obavezno o tome obavijestite nadležnu banku koja vam je izdala karticu, kako bi njezino daljnje korištenje bilo onemogućeno od strane prevaranta.
U svakom slučaju, budite oprezni, a ukoliko ste ipak postali žrtvom prijevare o tome odmah obavijestite policiju.



 

Stranica