- Objavljeno: 29.03.2023.
Računalna prijevara prilikom prodaje putem interneta
Kako se zaštiti od prijevara koje vrebaju u virtualnom svijetu ?
Foto: ilustracijaJučer, 28. ožujka 2023. godine, prijavila je 33-godišnja hrvatska državljanka kako je na Internet oglasniku objavila oglas o prodaji cipela. Nakon čega ju je preko internetske aplikacije kontaktirala nepoznata osoba i poslala joj poveznicu internetske stranice s uputama. 33-godišnjakinja je potom otvorila link, upisala podatke svoje bankarske kartice, nakon čega joj je s bankarskog računa skinut novčani iznos od nekoliko tisuća eura.
Budite oprezni na društvenim mrežama prilikom pronalaska oglasa za povoljnu kupovinu.
Svakim danom sve češće i više komuniciramo preko modernih tehnologija, na internetu plaćamo račune, naručujemo odjeću, prodajemo stvari i sl. Uz sve navedene prednosti, online svijet donosi i određene opasnosti. Danas kriminalci imaju još više mogućnosti za različite prijevare putem interneta, u kojem su žrtve trgovci i potrošači, svi oni koji „kupuju- prodaju“.
Pa prema tome kako se pripremiti i zaštiti od prijevara koje vrebaju u virtualnom svijetu ?
Kako bi lakše prepoznali prijevare i da ne postanete iduća žrtva, bitno je prepoznati glavne indikatore prijevare:
- slanje poveznice(linka) koji naizgled vodi na stranice trgovačkih društava koje se bave poštanskim i dostavnim uslugama s objašnjenjem kako se treba registrirati i unijeti osobne podatke,
- lažni/kopirani izgled WEB stranice trgovačkih društava, lako prepoznatljiv po brojnim pravopisnim i gramatičkim greškama hrvatskog jezika, u kombinaciji sa stranim jezicima, (najčešće se koriste Internet prevoditelji),
- jedan od indikatora je i zahtjev za unosom podataka sa debitne/kreditne kartice (broj kartice te posebice tzv. sigurnosni CVC/CVV troznamenkasti broj sa poleđine kartice ),
- zahtjev za pristup Internet bankarstvu (unos broja tokena, OTP iz tokena i APPLI2/MAC iz tokena),
- također jedan od indikatora koji se pojavljuje u posljednje vrijeme se odnosi na poruke/ponude za kupovinu putem WEB stranice oglasno-prodajnih portala, koje potencijalni prodavatelj zaprima na svoj mobilni telefon ( kroz aplikacije za komunikaciju) pri čemu su zabilježene poruke sa pozivnih brojeva drugih zemalja ali i brojevi hrvatskih mreža.