Sigurnost prometa: Prva četiri mjeseca 2021. godine

Slika /Novi direktorij/Policija3.jpg

U prva četiri mjeseca ove godine zabilježen je pad broja smrtno stradalih osoba u prometu za 50,0 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.      

Policijski službenici PU krapinsko-zagorske su tijekom prva četiri mjeseca ove godine obavili očevid kod 183 prometne nesreće što je za 19,6 posto više nego u prva četiri mjeseca 2020. godine.
Evidentirana je jedna prometna nesreća s poginulom osobom, u 35 nesreća s ozlijeđenim osobama 11 osoba je teže, a 36 osoba je lakše ozlijeđeno, dok je u 147 prometnih nesreća nastala materijalna šteta.

U odnosu na isto razdoblje prošle godine broj prometnih nesreća s poginulim osobama manji je za 50,0 posto, nesreća s ozlijeđenim osobama manje je za 18,6 posto, dok je broj nesreća u kojima je nastala materijalna šteta više za 36,1 posto.

Prema posljedicama sudionika u prometnim nesrećama broj poginulih osoba manji je za 50,0 posto, teže ozlijeđenih osoba više je za 37,5 posto, a lakše ozlijeđenih osoba manje je za 28,0 posto. Ukupno je u prometnim nesrećama nastradalo 48 osoba što je u odnosu na prva četiri mjeseca 2020. godine smanjenje za 20,0 posto. Najviše nastradalih osoba životne je dobi od 20 do 40 godina u kojoj dobnoj skupini je nastradao je 27 sudionika od kojih su četiri osobe teže, a 23 osobe lakše ozlijeđene. Prema starosti sudionika koji su sudjelovali u prometnim nesrećama najviše ih je također životne dobi od 20 do 40 godina (146 sudionika).

Brzina je i dalje najčešći uzrok prometnih nesreća. Naime, 41 nesreća ili 22,4 posto ukupnog broja nesreća izazvano je zbog neprilagođene/neprimjerene brzine uvjetima na cesti i u prometu. Zbog nepropisne i neprilagođene brzine ozlijeđeno je 18 sudionika od kojih je pet osoba zadobile teške, a 13 osoba lakše tjelesne ozljede. Prema vrstama prometnih nesreća najviše je bilo slijetanja vozila s ceste - 31 prometna nesreća. Prilikom slijetanja vozila ozlijeđeno je 11 osoba od kojih su tri osobe zadobile teške, a osam osoba je zadobilo lakše tjelesne ozljede.  Kritični dan prema broju obavljenih očevida prometnih nesreća bio je petak sa 35 obavljenih očevida, te četvrtak sa 33 obavljena očevida, a najsigurnija bila je nedjelja sa 15 obavljenih očevida. Kritično vrijeme u toku dana je razdoblje između 14 i 15 sati sa 20 obavljenih očevida, zatim između 13 i 14 sati, između 18 i 19 sati i između 21 i 22 sata sa po 14 obavljenih očevida, a najsigurnija razdoblja bila su između 2 i 3 sata kada nije obavljen niti jedan očevid prometne nesreće.

U prometnim nesrećama sudjelovalo je 386 sudionika od čega je bilo 285 vozača, 97 putnika i četiri pješaka, a pod utjecajem alkohola u trenutku prometne nesreće bilo je 45 vozača. Slijedom navedenog proizlazi da je u trenutku prometne nesreće 15,8 posto vozača bilo pod utjecajem alkohola. Naime, lani je u 153 prometne nesreće sudjelovalo 326 sudionika od čega je bilo 235 vozača, 88 putnika i tri pješaka, a pod utjecajem alkohola u trenutku prometne nesreće bilo je 40 ili 17,0 posto vozača bilo pod utjecajem alkohola. U prva četiri mjeseca ove godine došlo je do povećanja broja vozača u prometnim nesrećama za 50 vozača ili 21,3 posto, ali i do smanjenja  udjela alkoholiziranih vozača u prometnim nesrećama za 1,2 posto.

Policijski službenici Policijske uprave krapinsko-zagorske su tijekom redovitih zadaća i provođenja akcija u prometu u prva četiri mjeseca ove godine evidentirali 4 920 prekršaja iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama. Najviše utvrđenih prekršaja odnosi se na brzinu – 2 609 prekršaja što iznosi 53,0 posto ukupnog broja utvrđenih prekršaja. Zatim slijede prekršaji upravljanja vozilom pod utjecajem alkohola (226) i prekršaji upravljanje neregistriranim vozilom (109). Od ostalih prekršaja još izdvajamo, 104 prekršaja korištenja mobitela u vožnji, 47 prekršaja upravljanja vozilom prije stjecanja prava na upravljanje, 21 prekršaj odbijanje alkotestiranja, 19 prekršaja upravljanje vozilom dok je vozačka dozvola oduzeta, devet prekršaja upravljanja tehnički neispravnim vozilom, te sedam prekršaja nekorištenje zaštitne kacige.
 

Stranica