"Živim život bez nasilja" u Pregradi

Slika PU_KZ/Vijesti 2015/bez-nasilja-Pregrada.jpg

FOTO: PU Krrapinsko-zagorska

Današnji školski raspored za učenike sedmih razreda Osnovne škole Janka Leskovar u Pregradi razlikovao se od uobičajenog. Naime, danas su bili dio aktivnosti nacionalnog preventivnog projekta „Živim život bez nasilja“  Ministarstva unutarnjih poslova i Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta koji se provodi u suradnji s organizacijama civilnog društva usmjerenima na sprječavanje nasilja prema ženama, nasilja u obitelji, nasilja među mladima te izgradnji kulture nenasilja i tolerancije.

Svoj školski dan učenici su započeli interaktivnim radionicama kroz koje su ih proveli Andreja Jurić, policijska službenica za prevenciju Policijske uprave krapinsko-zagorske i  Mislav Mihael Mandir iz nevladine organizacije „Status M“ gdje su razgovarali o tome što je nasilje, kakvo nasilje može biti, da li je ono kažnjivo, kako postupa policija, te sudjelovali i u kvizu kroz koji ih je proveo Mislav.

Nakon učenja i kviza, u nastavku planiranih aktivnosti, u prostorijama sportske dvorane, pridružili su im se sedmaši iz Osnovne škole Viktor Kovčić Hum na Sutli i Osnovne škole Đure Prejca Desinić, te su zajedno pogledali kazališnu THE/ARTO predstavu „Nasilje - za nasilje nema opravdanja“ u režiji Zijaha Sokolovića.

Prilikom izvođenja predstave glumci su, kroz umjetnost, prenijeli znanja mladima o svim oblicima nasilja u smislu njihova prepoznavanja, potrebe prijavljivanja ali i mogućnostima nenasilnog rješavanja sukoba.

Dajući učenicima jasnu poruku izgradnji kulture nenasilja i tolerancije u duhu "zajednice koja brine" svoju podršku dala je Jasna Petek zamjenica župana Krapinsko-zagorske županije i Marko Vešligaj, gradonačelnik grada Pregrade, te načelnik Policijske postaje Pregrada Josip Loina.

Osluškujući dojmove učenika koji su sudjelovali u provedi projekta, kao i odraslih koji su prisustvovali tematskoj predstavi ne može se zanemariti snaga doživljenih dojmova i emocija, te razmišljanja usmjerenih razvijanju ideja kako se kao grupa postaviti prema vršnjaku u njihovoj blizini koji možda razvija nasilničke obrasce ponašanja, dati mu poticaj da promjeni te obrasce i uključi se život te grupe.



Stranica