- Objavljeno: 28.02.2022.
Lažno se predstavila kako bi prijevarom uzela novac
Upozoravamo građane da ne nasjedaju na ovakve ili slične prijevare i novčane transakcije kako ne bi sami postali žrtve
U petak, 25. veljače 2022. godine, u Pregradi, prijavila je 79-godišnja hrvatska državljanka, kako joj se nepoznata ženska osoba predstavila kao djelatnica banke i zatražila od nje da sa bankovnog računa podigne novac i uruči ga njoj, a da to učini zbog određene provjere novca. 79-godišnjakinja je potom podigla novce i predala ih nepoznatoj ženskoj osobi, odnosno lažnoj djelatnici banke, koja je došla na njenu kućnu adresu.Ukoliko vas nepoznata osoba traži da joj uručite novac, iz bilo kojeg razloga, ne prihvaćajte komunikaciju i ne ostavljajte joj novac.
Razmislite i provjerite sve okolnosti, a ukoliko smatrate da se radi o prijevari ili nekom drugom protupravnom ponašanju, događaj prijavite policiji na broj 192.
Podsjećamo građane kako prevaranti gotovo svakodnevno mijenjaju načine na koje će iskoristiti povjerenje žrtava. U svojim prijevarama često telefonskim putem kontaktiraju osobe starije životne dobi lažno se predstavljajući kao zaposlenici određenih državnih i sl. institucija, npr. banka, mirovinskog osiguranja, zdravstvenog osiguranja, porezne uprave, policije, organizacija crvenog križa i dr., na koji način zadobiju njihovo povjerenje te najave svoj dolazak na njihovu adresu stanovanja radi potreba zamjene novčanih sredstava zbog nekih izmišljenih razloga kao što su stare novčanice, vještačenje novčanica ili slično, te ih taj način potaknu da im prilikom njihovog dolaska na adresu stanovanja u povjerenju predaju svoja novčana sredstava.
Policijska uprava krapinsko-zagorska skreće pozornost građanima da nikako ne daju svoj novac nepoznatim osobama, pogotovo kada se putem telefona predstavljaju kao djelatnici neke institucije ili najavljuju svoj dolazak telefonom. Državne institucije, banke i druge organizacije ne obavljaju zamjenu nevažećih novčanica kune ili druge valute na način da njezini djelatnici posjećuju građane u njihovim domovima i mijenjaju novčanice.
Osim zamjene novčanica u svojim prijevarama žrtvama se tijekom telefonskih kontakata predstavljaju i kao zaposlenici banaka koji najavljuju svoj dolazak na adresu stanovanja radi navodne zlouporabe bankovnih kartica žrtve, te potaknu žrtve da im predaju svoje bankovne kartice s pripadajućim PIN brojem, koje potom iskoriste za vlastitu financijsku dobit. Građane savjetujemo da budu oprezni te da ne ustupaju bankovne kartice i osobne podatke drugim, nepoznatim i neovlaštenim osobama, kako bi izbjegli slične situacije.
Apeliramo i na osobe koje brinu o svojim starijima da ih upozore na modalitete prijevara te da im daju jasne upute da nikome ne daju vlastita novčana sredstva, bankovne kartice ili osobe podatke na adresi stanovanja. Stoga ponovo pozivamo građane na oprez te da prijave policiji svaku takvu prijevaru ili pokušaj prijevare. Ako vas ipak budete žrtva takvih prijevara pozovite policiju na 192, zapamtite ili zapišite što više detalja o osobama, zapišite registarsku oznaku automobila.